30 Temmuz 2011 Cumartesi

... görselliğin önemi -1 ...


Uzun yazılar, istisnaların kaideyi bozmaması şartı ile, hepimizi sıkar ... Uzun metinler gördüğümüzde satırlarda kaybolup, anlatılmak istenen can alıcı nokotayı kaçırma olasılığımız her zaman daha fazladır ...

Kalite yöneticilerinin, raporlamalarında görselliği kullanmalarının önemi bu noktada çok daha yüksek seviyelere çıkmaktadır ... Bir denetim öncesinde yaptığınız iç denetim sonuçlarının raporlanmasında diğer yönetilerin dikkatini çekmek istiyorsanız ... Genel Müdür'ünüzün aksayan noktaları net olarak görmesini istiyorsanız ... Çalışanların sistem performansı hakkında hafıza kalır algılar edinmesini istiyorsanız ...

Kısacası, amaca ulaşmak istiyorsanız raporlamalarınızda mutlaka görselliği kullanmalısınız ... Eğitimlerde, denetimlerde görsellik ile ilgili yakında farklı bir yazı sizlerle olacak ... Ancak şimdilik "raporlarınızın amaca ulaşmasında grafikleri kullansaydınız ne kadar farklı etkiler elde ederdiniz" bir düşünün isterim ...


Geçirdiğiniz belgelendirme denetimleri sonrasındaki eksiklerin yönetime raporlanmasında, denetim firmalarından ya da siz kalite yöneticilerinden gelen uzun satırları okumak için üst düzey yöneticilerin vakti genelde hiç olmaz ... Okuduklarında ise, gene genelde, sonucu ile ilgili tekrar size dönerek "yani?" sorusunu sorarlar ...

Oysaki aşağıdaki gibi bir grafik kullanmış olsanız, hem kendinizin hem de Genel Müdür'ünüzün zaman yönetiminde nasıl bir farklılık yaratırdınız?




Ve uygunsuzluklarınız tespit edildikten sonra, giderilerek ilgili belgelendirme firmasına raporlanması aşamasında, eğer grafiksel verileri diğer yöneticilerle paylaşmış olsaydınız, iş planınızın algılanması ve zamanında tamamlanması adına nasıl olumlu etkiler yaratırdınız?



Peki ya denetim öncesinde, açık döf'lerinizin kapanması aşamasında, sistemin izlenmesi ve çalışanların adapte edilmesi aşamasında bu grafiksel raporlamaları kullanmış olsaydınız hem siz hem de diğer yöneticilerin memnuniyet düzeyi nasıl olumlu etkilenirdi ...



Kalite sistem yöneticileri olarak bizler, yaşayan ve herkesin sisteme dahil edildiği bir düzende çalışmak istiyorsak, bizler de gözlüklerimizi arada değiştirmeliyiz ...

Unutmayalım, üst düzey yöneticiler "sistem yöneticileri"dir, -detay-ların değil ...

Öz eleştiri ve öz gelişimlere açık kalite sistemlerinde başarılı raporlamalar dilekleriyle ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder