Günümüz başarılı şirketlerinin anahtar kelimeleri : “kalite” & “müşteri memnuniyeti”
ISO 9001 standardı, tüm sektörlerde müşteri beklentilerinin karşılanması, karlılığın arttırılması, verimliliğin üst seviyelere çıkartılması ve maliyetlerin düşürülmesini sağlayan kalite yönetim sistemi temelidir.
“doğru” uygulandığı zaman, kağıt fazlalığından ziyade, “yönetim aracı” olarak tüm firma çalışanlarının benimsediği “yaşam tarzı” haline dönüştüğü, tecrübeler ve örneklerle esastır.
ISO 9001 - 2008 yeni versiyonu ile "sürekli iyileşme" maddesi de eklenen güncel versiyonuna sahip olmak isteyen firmalar, ortalama 5-6 aylık çalışma ile sistemlerini adapte edebilirler.
Süreç yönetim prensibi ile, kişilerden bağımsız sistemlerin kurulmasını da öngören bu standart, firma gelişimine ve iş maliyetlerinin azalmasına büyük katkı sağlamaktadır.
Müşteri memnuniyetinin ölçümünde, anketlerden gizli müşteri uygulamalarına kadar geniş yelpazede veri sağlanmasına olanak veren kalite yönetim sistemi, hem pazar payının artmasına hem de müşteri memnuniyetinin "sayısal" - "bilimsel" olarak analizine olanak yaratmaktadır.
“yönetim aracı” haline dönüştüremediğiniz ve”firma çalışanlarına benimsetemediğiniz” durumlarla ilgili lütfen e-mail iletin, en pratik çözümlerle size geri dönelim..
info@akreditekalite.com
ISO 9001'de en sık hata yapılan konular ve soruları...
Süreç Şeması ile Akım Şeması aynı mıdır?
Görev Tanımları yetkinlik içermeli midir?
Eğitim etkinliğinde "takip" ne kadar süre yapılmalıdır?
Her eğitimde "yazılı sınav" ile mi etkinlik değerlendirilir?
Her pozisyonda sadece 1 kişi mi çalışmalıdır?
1 kişi sadece bir pozisyonda mı yer almalıdır?
"sürekli iyileşme" nedir ve raporlu mu olmalıdır?
İndikatör ile süreç parametresi aynı mıdır?
ISO 9001'in 2008 versiyonundaki farklılık nedir?
ISO 9001'de tüm imzalar ıslak mı olmalıdır?
DÖF nedir?
Balıkkılçığı analizi her DÖF'te yapılmalı mıdır?
"süreç performansı" ile "çalışan performansı" arasında fark var mıdır?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder